منتدى الحرير
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الحرير

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
rofaida
عضو منستغناش عنه
عضو منستغناش عنه
rofaida

انثى عدد الرسائل : 31
المزاج : عال العال

يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Empty
مُساهمةموضوع: يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...   يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 12, 2008 1:24 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ه

اولا .. بعتذر لاني تغيبت عن المنتدي فتره كبيره .. بس ده طبعا كان بسبب ظروف عندي .. بس ان شاء الله هكون معاكم دائما .. حتي لو مدخلتش تاني لاقدر الله .. هبقا اطمن عليكم من اخواتنا في الحرير ..

ثانيا بقا وده موضوعي .. عاوزين نستعد لرمضان استعداد كويس بقا ..

انا بقترح مثلا اننا نتفق علي ورد معين ( ربع حزب او نص حزب او حزب ) من القرآن نقرأه كل يوم ..

كمان عاوزين نتعود علي قيام الليل .. ولو بركعتين قبل الفجر .. انا عارفه ان ده ممكن يكون صعب في الاول .. بس صدقوني بعد كا هيبقا سهل خالص وشيئ معتاد كمان ..

كمان ياريت نصوم اتنين وخميس .. بدايهً من الخميس الجاي ان شاء الله .. وكل واحده كده تدعي لاختها في الله بظهر الغيب قبل ما تفطر .. وماتنسوش طبعا اخواننا واخواتنا في فلسطين .. وادعوا للمسلمين بالمغفره جميعا يارب ..

اه كنت هنسي .. اذكار الصباح والمساء يابناتيت .. ماتنسوهاش بالله عليكو ... دي حصن المسلم ... ويكفيكِ ان يكون لسانك رطب بذكر الله دائماً

وياريت لو يبقا عندنا ورد محاسبه .. عشان نكون عارفين احنا نفذنا ايه ؟ ومش عملنا ايه وشويه شويه يكون كوووووول شيئ متنفذ بإذن الله
اممممممممممم ايه كماان ؟ ايه كماان ؟؟ لو اي بنوته عندها حاجه عاوزه تضيفها علي الموضوع .. يبقا جميل اوي ...وجزاكن الله خيراااااااااااااااا .. يلا مستنياكو بقا
.
دمعة خشوع
شخصيات مهمة جدا
شخصيات مهمة جدا
دمعة خشوع

انثى عدد الرسائل : 99
المزاج : تماااااااااااااام ...والحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...   يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 12, 2008 1:40 pm

جزاكي الله خيرا روفيده علي الموضوع دا وانا بقترح اننا نعمل صندوق للصدقات ونحطه في المسجد وخلال رمضان نكون جمعنا باذن الله مبلغ ونبعته لفلسطين
وانا بوصي كل البنات بالمحافظه علي الصلوات في اوقاتها ومتنسوش السنن
rofaida
عضو منستغناش عنه
عضو منستغناش عنه
rofaida

مُساهمةموضوع: رد: يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...   يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 12, 2008 1:56 pm

جزانا واياكي يادمعه .. واقتراح كويس بتاع صندوق الصدقات وان شاء الله يكون بالفعل موجود في المسجد ..
مسلمة لسه صغننة
شخصيات مهمة جدا
شخصيات مهمة جدا
مسلمة لسه صغننة

انثى عدد الرسائل : 128
المزاج : لعبية بحب اللعب

مُساهمةموضوع: رد: يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...   يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 12, 2008 4:21 pm

الأفكار كلها رااااااااااااااااااااائعة ...ربنا يتقبل منا جميعاااا
انا بقترح ان احنا نضيف في ورد المحاسبة أعمال صالحة
يعني نفرج كربة عن مسلم ...نساعد حد محتاجلنا ....نامر بالمعروف وننهى عن المنكر....نقترح على صحابنا كلهم الأفكار الحوووووووووووووة دي كلها ...الخ الخ الخ
وطبعاااااااااا الأعمال الصالحة كتييييييييييييييييير ....بس عايزين الهمة بس
ربنا يوفقنا كلنا ان شاء الله Very Happy
rofaida
عضو منستغناش عنه
عضو منستغناش عنه
rofaida

مُساهمةموضوع: رد: يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...   يلا يلا يا  بناتيت نستعد لرمضاااااااان ... Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 12, 2008 4:42 pm

اقتراح جميل جدا يامسلمه .. اوكي ماشي .. نحط الباب ده في ورد المحاسبه .. ويكون شامل للاعمال الصالحه كلها .. والله المستعان .. عاوزين همه بقا .. رمضان هيجي في صيف .. مش عاوزين كسل .. lol!

يلا يلا يا بناتيت نستعد لرمضاااااااان ...
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-